Balkongodling iFokus

Balkongodling

Läst 113 ggr
Eda
1

Krasslig krasse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I våras förgrodde jag krassefrön som jag sen planterade ut. Först nu i mitten av oktober har jag fått en enda blomma, jag undrar vad det kan bero på. Övriga växter i balkonglådan har blommat som vanligt.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

• Redigerat 2021-10-18 15:52 av Eda
Pyttelite
0

Den ser kraftig ut - har den fått för mycket gödsel?

https://dinodlarvan.nelsongarden.se/blommor/odla-blomsterkrasse/

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Blomsterkrasse är en fröjd att odla! Starkväxande och rikblommande utan att kräva särskilt mycket, vad mer kan en odlarvän önska?
  • Redigerat 2021-10-18 15:57 av Pyttelite
Eda
0

#1: Nej, det tycker jag inte. Jag har gödselvattnat mina blomlådor var 14:e dag i somras. När jag idag tittade närmare på den, (det är en slingerkrasse) såg jag att den faktiskt har fler små knoppar.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

Sindri
2

Min krasse började blomma i september, ringblommorna likaså, är just nu som vackrast. Luktärtan gav bara ett par blommor, i början av september.

Tror det är den varma, torra sommaren. Växterna tyckte nog inte det var någon idé att komma upp.

Eda
0

#3: Så är det nog, men visst är det konstigt. På fröpåsen står det att de skall blomma från mitten av juni till slutet av september!