Krasslig krasse
I våras förgrodde jag krassefrön som jag sen planterade ut. Först nu i mitten av oktober har jag fått en enda blomma, jag undrar vad det kan bero på. Övriga växter i balkonglådan har blommat som vanligt.
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
- Redigerat 2021-10-18 15:52 av Eda
Den ser kraftig ut - har den fått för mycket gödsel?
https://dinodlarvan.nelsongarden.se/blommor/odla-blomsterkrasse/
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2021-10-18 15:57 av Pyttelite
#1: Nej, det tycker jag inte. Jag har gödselvattnat mina blomlådor var 14:e dag i somras. När jag idag tittade närmare på den, (det är en slingerkrasse) såg jag att den faktiskt har fler små knoppar.
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
Min krasse började blomma i september, ringblommorna likaså, är just nu som vackrast. Luktärtan gav bara ett par blommor, i början av september.
Tror det är den varma, torra sommaren. Växterna tyckte nog inte det var någon idé att komma upp.
#3: Så är det nog, men visst är det konstigt. På fröpåsen står det att de skall blomma från mitten av juni till slutet av september!