Jorgubbsplanta
Nu har min jordgubbsplanta som jag planterade förra året börjat blomma igen. Förra året gav den få bär men blommade ända in i december. Jag får se hur det blir med bären i år.
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
Den gav mer skenfrukter i år (benämningen bär är fel läste jag), men inte sådär jättemycket. Nu i september har den faktiskt fått ytterligare några som än så länge är gröna. På bilden syns några av de jag plockade i somras.
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
- Redigerat 2020-09-06 12:52 av Eda
Jag tycker att jordgubbar är svåra att odla. Det blir inte så många per planta och de håller bara några år innan de blir dåliga på att ge bär.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Vad jag vet så tar det lite tid innan den ger full effekt på frukt. Mina gubbplantor i kolonin har jag låtit växa som dom vill. Första året blev det bara gröna blad, de sprider som bara den, greppar tag i all jord den kan finna. Kanske lite tålamod när man har dem, har dem i en bassäng av Lecablock.
Men så gott att plocka dem….. när de känner för att njutas i en mun.
#0: År 2020 fick jag många bär, men i år 2021 blommade plantan inte alls!
#4: Kanske behöver den vila!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.