Balkongodling iFokus

Balkongodling

Etikettfröer
Läst 1279 ggr
Omorika
3

Frökjedja

Hej

Eftersom vi inte blev så många på en frökjedja i hösta gör vi ett nytt försök nu när odlingssäsongen närmar sig med stormsteg.

Så de som vill vara med anmäler sig i tråden.

En frökjedja går till som följer:

Ett paket med fröer postas till första deltagaren. När denne fått paket plockar den det den vill och fyller på det den vill bli av med. Det ska dock alltid finnas frö i paketet så ingen får ta allt om man inte fyller upp lika mycket.

Efter man fått paketet, tagit det man vill och fyllt på lite annan så postar man det vidare till nästa på listan. Man kommer endast få adressen till den man ska  posta till och jag kommer sen att hantera allas adresser så om någon tappar bort den de ska skicka till eller nått annat händer har jag alla adresser.

Frökjedjan går i två vara så den som är först också får ta del av alla fröer då det brukar vara mindre fröer i början.

Portot betalas av den som postar packetet. Fröna postas i samma förpackning som det kom så vi håller oss inom brevporto. Tänk dock på att inte fylla det mer än att det max blir 3 cm tjockt för då ökar portot massor.

NatasjaHemby
1

Jag vill gärna vara med i år igen 🙂

SE*Simbelmynes

[Sabina]
2

Jag är också gärna med.
Har köpt en mängd nya fröer, som jag gärna delar av mig med 🙂

citro
1

Jag vill gärna vara med.

Ellrose
2

jag vill gärna vara med. har en del fröer som jag vill att nån annan ska få ta var på istället för att slänga.🙂

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Vilda-Matilda
0

Jag vill gärna vara med.

dumbell
0

Jag vill gärna vara med! 🙂

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

Gurgil
0

Då kan vi starta en

Ellrose
0

Hej. När startar frökedjan?🙂

Gurgil
1

Jag vet inte vad ni tycker men om ni vill så kan vi starta den nästa vecka?

dumbell
1

Jag tycker nästa vecka låter bra :)

-Gandhi

Ellrose
0

Jag tycker att det låter jättebra. Vi kanske kan prata om vem som ska börja mm? 😀

Ellrose
0

Hej. Hur ska vi göra med frökedjan? När börjar vi och vem det som ska börjar med att skicka?

Gurgil
0

Har vi nån frivillig till att börja

Ellrose
0

Jag vill helst inte börja då det är första kedjan jag är med på.

dumbell
0

Är första för mig också..

-Gandhi

Gurgil
0

Mig med men vi kan se om nån vill börja tills på onsdag annars kan jag börja Låter det ok?

Ellrose
0

Ok. det låter bra.

hur går allt till är det samma brev man skickar i eller nytt tänkte det lär ju bli fullt md frimärken. mm???

Gurgil
0

Nytt kan vi ha Jag kan nog gå o köpa frön idag Vilken adress ska jag skicka till Vem vill vara 2a

Ellrose
0

Ok. Det är ett nytt brev man skickar i. Bra då vet jag det. När det gäller fröer är det ok om man skickar i en påse man gjort själv och skrivit ner namn och lite info på om det är så att man ska ha lite av fröerna själv? Eller måste man ha en helt ny påse?

Gurgil
0

Detta är första gången för mig med Så jag vet inte riktigt

Ellrose
0

Ok. Men vad tycker du/ ni? 🌹

dumbell
0

Som sagt första gången för mig, men tycker det borde vara ok att ha en liten påse man gjort själv med fröer. (Vissa fröer har man ju tagit från egna plantor/fått, så man kanske inte har köppåse till alla ändå)

-Gandhi

Ellrose
0

Det var så jag också tänkte att man kanske har tagit egna frön eller att man kanske har fått en massa från någon som man vill dela upp.

Ska vi säga att vi börjar typ nästa måndag så hinner man köpa fröer om man vill samt om hur ledet ska gå för mig spelar det ingen roll om jag är tvåa eller något. Det kan ju bli så att vi inte blir så många och då kan man ju skicka en gång till fram och tillbaka till dom som vill.