Balkongodling iFokus

Balkongodling

Etikettkrukväxter-och-blommor
Läst 730 ggr
Taurus
0

Förslag på växter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Jag har en liten vrå ute på altanen och vill ha någon form av växt/blomma. Kruxet är att "fönstret" ligger på solsidan från morgon till kvällssidan. Någon som har ett förslag på vad som passar bäst?

Maria
0

De växter jag har som älskar sol och är både tacksamma och vackra är Bougainvillea. Finns i många storlekar.

/Maria

Maria
0

Här kommer en länk. Visserligen på väldigt stora Bougainvillea men de finns som små krukväxter också.

https://www.google.se/search?q=bouganvilla+bild&biw=1093&bih=514&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjJnpfU5YPMAhXDNpoKHdE1BEQQsAQIHQ

/Maria

Gurgil
0

Jag håller med maria Den skulle passa

Taurus
0

Tack för alla svar.

Jag får prova Bougainvillea. :)

Maria
0

Pelargoner av olika slag brukar också gilla sol.

/Maria

NatasjaHemby
0

Passionsblomma kanske, om du vill ha något slingrande med vackra blommor? Jag har en passionsblomma på min inglasade balkong, som nu efter tre år slingrar kors och tvärs i hela taket 🙂 Har du möjlighet att hänga en ampel i taket eller i den övre fönsterkarmen? I så fall kanske en ampellilja kan passa. Den är väldigt lättskött och älskar ljus!

SE*Simbelmynes

NiklasTyreso
0

Opuntia ficus indica är kaktusen man får kaktusfikon från. Den trivs i sol, men utan regn (under tak) ute under sommarhalvåret. Chilli och paprika gillar sol. Physalis gillar sol, liksom malört och Åbrodd.