Balkongodling iFokus

Balkongodling

Etikett: allmänt
Läst 917 ggr
[Sabina]
3

Höstens fröbytarkedja

Hej alla medlemmar och andra intresserade. 

Jag som Sajtvärd undrar om det finns något intresse för en fröbytarkedja, nu på hösten. Den kommer i så fall pågå i två varv och beräknas avslutas under vintern (beroende på hur många vi är som är med) 

Jag vill dock bara kolla med er, medlemmar, som icke-medlemmar, om ni vill vara med på detta. 

Skriv gärna här i tråden om ni vill vara med, så jag vet om vi ska starta en ny frökedja och hur många vi beräknas bli.

Anmälan stängs den måndagen den 2 november 🌺

citro
0

Jag vill gärna vara med, missade förra gången.

[Garntroll]
0

Har tyvärr inga frön att byta med så jag avstår denna vända. Men blir det aktuellt till våren eller sommaren nästa år kanske jag hänger på.

[Sabina]
0

#1 Så bra, citro att du vill vara med.  :)

Hoppas vi blir fler.. 

#2 Garntroll, har du egentagna frön av exempelvis pelargoner, går det också bra ;)

Grace2009
0

Jag vill vara med!  Missade omgången i våras 😞

[Sabina]
0

#4 Åh, så trevligt att du också vill vara med, Grace2009 :)

NatasjaHemby
0

Jag vill gärna vara med igen! Har massa fröer, men man kan aldrig få för många olika sorter 😃

SE*Simbelmynes

[Sabina]
0

#6 Ja, jag håller med dig, Natasja, om att man aldrig kan få för många sorter :)

Omorika
0

Tjr jag pallra mig hit just nu. Jag vill gärna vara med har massa intressant och skadar ju inte och få mer.

Stephanie
0

Jag är gärna med! 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Sabina]
0

Vad härligt, Omorika och Stephanie att ni vill vara med.
Jag hoppas vi blir några fler innan vi börjar fröbytet 🙂

[Sabina]
0

Några fler som vill vara med i höstens fröbytarkedja och skaffa nya fröer att odla till våren?

Lågflax
0

Deltar nästa år, ogräsfröna behåller jag gärna själv. :)

NatasjaHemby
2

Vad hände med den här fröbytarkedjan? Det är inte höst längre, men det kanske går att dra igång en ändå, så att vi alla kan få lite nya fröer inför våren? Förra årets kedja blev ju lite väl sen, så de flesta fröna från andra varvet fick väl sparas till i år. Inget fel med det, men det hade varit kul med en lite tidigare kedja i år 🙂

SE*Simbelmynes