Balkongodling iFokus

Balkongodling

Etikettodla-exotiska-växter
Läst 2227 ggr
Gurgil
2

Mangoträdsodlings tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej alla på balkongodling (: Jag har odlat ett mangoträd och jag ville gärna visa er det.jag tycker att ni ska prova att odla ett Om ni vill veta hur så bara fråga mig 

Hells Angel
0

Gud va coolt :D Mango :DDDD

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Vixxen
0

Aha! Har ärvt en planta och nu ser jag att det måste vara Mango!

[Sabina]
0

Vad spännande med mangoplantan, Gurgil 🙂

Jag har själv försökt odla mango men inte lyckats få någon planta att gro… så du får gärna tala om hur du gick till väga för att lyckas få en sån fin planta 🙂

Gurgil
4

Ok Först la jag fröet i en kopp med vatten i några dagar tills det kom upp ett skott som ska vara1-2 cm innan man lägger den i jorden När man lägger den i jorden så ha yrkesodlar jord som finns att köpa i blomsterlandet Jorden ska vara fuktig hela tiden varm o mycket sol Jag vet att det inte är en bra beskrivning därför jag kommer inte ihåg mycket när jag odla den Här är en länk till en video hur man odlar mango http://youtu.be/bld9J9zrdXE http://youtu.be/bld9J9zrdXE

[Sabina]
0

#4 Tack så mycket för både beskrivning och youtube-klippet. 🙂
Nu förstår jag vad jag gjorde för fel när jag inte lyckades så bra med mina mina mangokärnor.
Visste inte att man bör skala bort det yttersta lagret på kärnan innan man planterar…

Gurgil
2

När de kommer sälja kokosnötter på willys Ska jag köpa o odla en Gillar odla exotiskt Till sommaren Ska jag bara odla exotiskt tex tamarillo och vildtomat Här är en sida som säljer mycket olika o spännande fröer billiga är de också och såklart exotiska Www.jalapeno.se

Hells Angel
0

Hur odlar man kokosnötter? :O Det ju inte precis ett frö i dem eller? ._.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Gurgil
1

Nej det är det som är det konstiga Själva kokosnöten är ett frö

Hells Angel
0

:O

Gurgil
1

Om du vill veta mer om odling av kokosnötter så fråga på bara

[Sabina]
0

Gurgil, det låter jättespännande med kokosnöts-odling.

Starta gärna en ny tråd om det 🙂. Vi är flera som gärna vill veta mer om detta.  🙂

Gurgil
0

Nu vill man gråta Fick ett nytt Växthus detta år Konmer hem från skola och hela 2st rutor är sönder o har flygit iväg i trädgården

[Sabina]
0

#12 så trist Gurgil! 😕
Men jag är inte förvånad efter de kraftiga vindarna pga stormen Helga, här på Västkusten

Gurgil
1

Jag tänkte att jag kunde berätta hur många cm mitt mangoträd har växt varje vecka samt lägga upp en bild på den om ni vill Just nu är trädet 25cm högt

dumbell
0

Oj, riktigt häftigt, tack för tipset :D Har hittills mest bara hört om äpple och avokado som man kan odla från "mat" man köpt hem 🙂

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

Gurgil
0

Ingen orsak

Omorika
0

Jag har också försökt odla mango men inte lyckats kul att du gjort det. Du borde testa att odla avokado också. Blir väldigt fina plantor men tar en himla tid att gro.

Gurgil
0

Ok det ska jag nog testa men om du vill ha tips till mango odling fråga på bara

Gurgil
2

Nu är Mangoträdet 27 cm högt

Gurgil
0

Men den växer ganska fort