Frökedja, byta fröer
Snart är det dags att sätta igång med förodlingarna, även om ett och annat frö säkert ramlat ner i jorden hos oss odlingsfantaster med dålig karaktär. 😊
Vi på Balkongodling i fokus har bestämt oss för att ha en frökedja med er medlemmar som vill vara med så vi alla får chansen att odla fler sorter eller arter som vi aldrig provat.
Det går till så att jag kommer att stoppa ner ett antal frösorter i ett kuvert och skicka det till den första på listan, denne person tar ur fröpåsarna och lägger tillbaka minst lika mycket av sina egna fröer (man får bidra med mer om man vill), denne skickar sedan vidare. Vi låter kuvertet sedan gå två varv laget runt så man får chansen att plocka åt sig fler sorter som dykt upp på vägen.
Vill man delta i detta kedjebrev så skriv detta i den tråden, samt skicka ett pm till mig med rubriken "Kommer inte våren snart?" med sin adress. Varför man måste skriva i denna tråd också är för att jag är något av det mest förvirrade som finns, så jag inte missar personen.
Vill du vara med?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus