Balkongodling iFokus

Balkongodling

Etikettallmänt
Läst 1478 ggr
mmillann
0

Tips till balkong

Hej alla. Nu är det så att jag kommer flytta hemifrån om tre veckor och då till en hyfsad stor balkong. Jag kommer ta med mig min mangold, tomatplanta, basilika, persilja och kikärter.

Tar gärna emot tips på vad jag kan odla nästa säsong! (då denna snart är över) Finns det något annars man kan plantera på hösten/tidig vinter?

Hallengren
1

jag har en flock chili plantor, en flock körsbärstomater, några solros plantor.

Åsa S
0

Har du inglasad balkong eller inte inglasad balkong? Blir ju lite olika förutsättningar. +Var i landet bor du? Är ju lite skillnad mellan norr och söder när det gäller längd på odlingsäsong och liknande.

Hallengren
0

Jag bor i nordvästra Skåne. Och har just nu vanlig balkong. Väntar på att få den inglasad. :)

mmillann
0

Den är inte inglasad, jag bor i Väasterås och har kvälssol.

Hallengren
0

jag brukar ta in mina plantor som står i krukor ibland, som när det blåser för mycket eller är för kallt.. iaf nu när jag inte har fått min inglasad än.

ska skaffa värme där sen, så det håller sig frost fritt på vintern.. :)

NatasjaHemby
1

Grönkål går att så sent på säsongen och smakar bäst efter att ha blivit utsatt för lite frost. En del asiatiska grönsaker som tatsoi, mizuna och pak choi ska sås sent på säsongen och skördas till hösten. Rädisor kan du också så nu, de blir klara på ca 3 veckor. Vitlök kan sättas i september och blir då klar till nästa sommar. Så visst finns det en del att så även såhär års 🙂

SE*Simbelmynes