Balkongodling iFokus

Balkongodling

Etikettallmänt
Läst 525 ggr
stickanw
2015-06-25 11:38
1

Presentation

Då jag nu blivit Medarbetare i detta forum så är det väl dags att presentera sig.

Som man kan förstå av mitt användarnamn så heter jag Stig. Jag är 66år och pensionerad sen ett antal år sedan Jag kommer ursprungligen från Norrbotten, Boden men bor numer i Vårby utanför Stockholm. Jag har alltid varit intresserad av djur och natur. Alltid haft blommor och djur omkring mig. Jag har från då jag flyttade hemifrån nästan alltid haft ett eller flera akvarier, många växter och en del andra djur såsom katter, hamstrar, kanin,fåglar och nu har vi, jag och min fru haft hund i sju år. Inga djur har självklart överlevt hela denna tid men en blomma har hängt med sen jag var 18/19 år. En gullranka har klarat många flyttar, månader av dålig skötsel då jag under veckorna bodde på annan ort. Men nu har den alltså hängt med i ca 46/47 år. Odling på balkong har jag sysslat med sen mitten på sjuttiotalet, med varierande resultat i början då läget inte var det bästa ur många synvinklar. Bilder från vår balkong kommer att visas och förklaras i en annan tråd.

[Sabina]
2015-06-25 12:53
0

Tack för din presentation, Stig. Det är jättetrevligt att höra lite om dig och vem du är.
Vad roligt att du har kvar din gullranka som hängt med (för vissa) en hel livstid 🙂
Att du och din fru har balkongodling som ett intresse syns tydligt på er vackra prunkande ballkong.

Hjärtligt välkommen till balkongodling, ska du vara 🙂