Balkongodling iFokus

Balkongodling

Etikettallmänt
Läst 674 ggr
Humus
0

Hej hoo

Här har vi nu en nybörjare på odla på altan. Förra året satte jag ett duo körsbärsträd i kruka, i är satte jag tre äppelträd i kruka. Nästa år blir det päron och plommon. Tyvärr har jag ingen stor altan så får ta det som finns plats. Finns även ett olivträd för det är vackert. äter ej oliver annars.

Whippet
0

Vad är det du vill ha hjälp med? :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Humus
0

Jag bara berättade.. Men när skall körsbär beskäras?
Kan de grenar ges till kaniner t ex i o m det är en stenfrukt.

Whippet
0

#2 aha haha, sorry, ja alla sorters fruktträds grenar kan ges till djur :) Vet dock inte när de ska beskäras, den frågan får någon annan ta

I'm out Vilar huvudet i handen

Humus
0

Misstänker att körsbär helst skall tas på hösten för de blöder mkt på våren (savar) så det är lättare få sjukdomar. Men som sagt är helt nybörjare på frukt träd i kruka.

VildaVittra
0

Du har inte funderat på att spaljéra träden så de inte tar så mycket plats? 

Och ja, man kan ge grenarna till kaninen, hon gillar även vinbärsbuskar. 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Humus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så ser det ut just nu innan allt kommit på plats.. Man kan se äppelträden o körsbärs trädet. De är ej stora. Har ej så gröna fingrar så tar emot all hjälp jag kan få alla tips o även se bilder hur ni har gjort.

Måste dock upp med ngt som kan stötta upp en paprika planta och minst 1 tomat planta, de har jag ej satt ut då jag tycker det är för kallt. Även en mini rohendedron skall ut även den i kruka peppar peppar hoppas det funkar. Även en chili planta skall ut så fort det blir varmare. O jag är ingen mäster fotograf. Men detta är en del av min lilla altan jag måste hålla mig innanför stenplattorna. Även en rosbuske har jag dock i för liten kruka den ska få större, mot vintern får jag nog finna en som kan vinter förvara den åt mig.