Balkongodling iFokus

Balkongodling

Etikettkrukväxter-och-blommor
Läst 8769 ggr
MoaL
0

Växtstöd till monstera

Jag har precis köpt en liten monsterabebbe, och vill redan från start binda upp den på ett bra och stadigt stöd. Jag har försökt hitta sådana där tjocka kokosfiberstockar (eller vad det nu är för något), men hittar nada. Vet ni var man får tag på sådana, eller något liknande alternativ? Eller hur man gör dem/liknande?

Tack på förhand! 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

VildaVittra
0

Du kan göra en sådan själv av en gren som du lindar juteband runt

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Omorika
0

Eller så köper du en stängselstolpe på granngården. Vet inte vars nman skaffar färdiga.

MoaL
0

Vad för typ av gren i sådana fall? Man vill ju inte att det ska bli mögel. 🙂

Stängselstolpe var ju också ett bra förslag, men kan inte den suga åt sig vatten och bli dålig?

Jag har i alla fall köpt en knippe bambukäppar nu som får duga tills vidare. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Omorika
0

Stängselstolpar är impregnerade så de håller länge, är ju gjorda för stå ute. Som gren kan jag tänka mig gran eller tall eftersom de innehåller mer naturligt "impregneringsmedel". Har glömt vad det är för ämne.

VildaVittra
1

Man kan bränna den delen som ska vara i jorden så ytan förkolnar, då håller den mycket längre.
Impregnering är mer eller mindre giftigt, så själv undviker jag det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus