Förvaring
Hur förvarar ni era odlingsprylar?
Jag funderar på att köpa en tvättkorg i plast med lock att ha småkrukor och jordpåsar i, men vet inte om det är ett smart sätt.
/Surpan
Jag har som inbyggda kallförråds-förvaring som även fungerar som skiljeväggar till grannarnas uteplatser/ altaner, om du förstår vad jag menar.
De är ca 2 m höga och 1,50 breda med inbyggda lagerhyllor där jag förvarar jordpåsar, ytterkrukor, vissa perenner i krukor, grilltillbehör osv.
Jag är jättenöjd över lösningen och de fungerar jättebra då man inte lägger märke till de annat än på metallåsen, eftersom man tror de är bara väggarna till altanen
Vad smart! Och lyxigt! 🙂
/Surpan
Ja, jag rekommendera det verkligen. För det går ju att bygga en sådan lösning på en balkong också 🙂
Annars, om du vill ha lite mer plats än en tvättkorg, så kan du använda dig av en dynbox. Det har jag haft förut och man får plats med rätt mycket i en sån plus att man kan ha den som en extra avställningsplats/sittplats om man vill.
#3 Ja jag har kikat lite på vissa, men jag tycker de är lite dyra :/ Men jag får kika vidare. 🙂
/Surpan
#4 Du kan ju använda dig av tvättkorg nu i början av säsongen men planera inköpet av dynboxen till slutet av sommaren då reorna på sommarsaker brukar vara (fast det är dock lättare sagt än gjort 😉)
Jag hade lite samma problem som du förutom att jag också behövde en bänk. Hottade en billig sak på biltema. En trä låda, plankorna var dock inte riktigt stabila att sitta i men som förvaring funkar de prima. Tror den finns fortfarande på biltema. Inne har jag fått en gammal möbel från jobbet med en öppning som en garage port typ, som går upp och ner. Tar väldigt lite plats och rymmer massa saker tilk krukväxterna. Innan jag hsade min "bänk" täkte jag mina jordsäckar med juteväv för att de skulle bli snyggare. Funkade ändå hyfsar men tvätt korg är nog bättre.
#6 Det låter som någonting sådant jag skulle behöva! Hottar ingenting på biltemas hemsida men jag kan ju alltid åka dit och kika! 🙂
/Surpan
Hitta den tillslut var ju på Jula! Den är obehandlad så går att måla. Är kanske inte världens snyggaste men praktisk.