Var bor ni?
Jag tänkte det kunde vara roligt för oss på balkongodling att veta var vi bor. Sverige är som bekant avlångt och vi har olika odlingsförutsättningar och klimat på olika platser under samma tid
Så var bor ni? 🙂
Jag bor på Västkusten, i zon 2

NV Skåne, zon 1
Skynda långsamt så går det fortare.
Just nu bor jag i Sörmland, i zon 3. I sommar flyttar jag tillbaka till Linköping i zon 2 (?) :)

Mvh Stephanie 

Jag bor i Malmö och har dessutom inglasad balkong, så jag kan börja tidigt och har ett riktigt tropiskt Växthus på sommaren 😃
SE*Simbelmynes
Utanför Uppsala vilket på kartan ligger i zon 4, men det är mer zon 5 på stora delar av tomten.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag vet inte riktigt vad det här med zoner är (finns det någon artikel man kan läsa om det?), men jag bor i Stockholm. 🙂
/Surpan
Göteborgare; zon 2 är det väl (har inte riktigt vant mig vid flytten från Sjuhärad, där odlingszonen var samma som Umeå, alltså 4). En inte alltför stor, och tämligen oskyddad balkong (men söderläge) gör att jag får fundera noga på vad jag ska odla. (och nej, jag har inte bestämt mig)
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Tack! Zon 2 bor jag i då. 🙂
/Surpan
#6 Oj, så häftigt att flytta två zoner, det gör verkligen stor skillnad. 🙂
Jag hade hus i Varberg förut det var zon 1 mot zon 2 som jag bor i och bara då märktes skillnad i odlingsförutsättningarna
#8 Ja precis. Fast din balkong var solig och varm om jag inte minns fel, så det är troligtvis mindre än zon 1, på sommaren i alla fall 🙂
#9 Ja exakt, den är ju halvt inglasad och har sol nästan hela dagen. 🙂 Vi hade 17 gradar på balkongen härom dagen.
/Surpan
Strax utanför Gävle, i zon 4.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Kungsbacka, zon 1 :)
Norrköping, så zon 2 kanske?
Nordvästra Skåne. Så det är zon 1 om jag inte är helt fel ute.
I skåne :)
I'm out 
Bor i zon 3 Boxholm
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
Jag bor i Luleå zon 6 enligt zonkartan. På Min balkong är det nog mer åt zon 8 (norrläge och blåsigt) så odlar bara sommarblommor nu eftersom alla perenner bara dör.
Stockholms län zon 2 har inglasad balkong + 2st odlingslotter på några minuters promenad från lägenheten.
#18 Det låter som ett perfekt läge med odlingslotterna så nära🙂
ett par mil norr om örebro
#20 Örebro, har du växzon 3 där?
#21 endligt kartan så tror jag att så var fallet.
men gissar mer på zon sharaöken/träsk nere på åkern beroende på vädret 😛 o är ingen riktig åker den bara kallas det då det är lite drygt halva tomten som ligger där.
#22 Haha, på så vis jag förstår…😃
Jag bor i Umeå, enligt kartan zon 5 (V). Jag har flyttat i september förra året, och hoppas få odla på min uteplats, den ligger oskyddad i ost-nordost-läge (gissar grovt, efter hur solen rör sig)
Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.
Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro.
Västkusten, zon 2-3, beroende på hur mycket det blåser ;)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade