Balkongodling iFokus

Balkongodling

Etikett: tips-och-trix
Läst 1054 ggr
Lina Strindlund
0

hur odla på uteplats?

Hoppas det är OK att prata om odling på uteplats? den är inte mkt. större än en balkong ;)

Min kvartersvärd säger att det inte är tillåtet att odla på uteplats…men kan man hitta på nåt trix? Stora krukor som går att flytta? en låda på hjul? vad tror ni?

Hoppas också på att få kolonilott, men det är nog för lång kö… bor i Umeå…

Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

VildaVittra
0

Varför skulle inte det vara tillåtet? Mycket underlig regel i så fall. Flörta till dig transportpallar och pallkragar, då blir det ju som enorma flyttbara billiga krukor. Då är det bara lägga någon markduk ovanpå pallen, sedan på med pallkragen och fyll på med jord (4st 50literssäckar går det åt per pall).

Ja, man får skriva här inne även om man har en åker som jag, även vi odlar ju i krukor och bäddar, växterna är inte "rasister". 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sabina]
0

Det går alldeles utmärkt att prata om uteplatser 🙂

Har du balkong också?
Jag tycker det låter bra med stora krukor, de är snygga(re) och lätta att "möblera" med någon annanstans. Bara att ställa dom på fat om du skulle behöva flytta på dom.

CheChe
0

Konstigt att det skulle vara förbjudet att odla på uteplatser. Sådant tillför ju trivsel i området!

Jag har funderat på om jag inte kunde göra någon sorts anordning med hjul, som, när jag känner för det,  kan flyttas.

Inte flyttas för någon ogenomtänkt kvartersvärds skull. Utan för att jag gillar flexibilitet och variationsmöjligheter.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.