Billiga kedjor?
Jag tänkte hänga upp lysrörsarmaturen till mina växter i taket, och tänkte då ha en metallkedja som jag kan hänga en S-krok i för att enkelt kunna höja och sänka lampan. Men var kan man få tag på billiga kedjor någonstans? Någon som har nåt förslag/tips/råd kring kedjor?

Mvh Stephanie 

Kanske dessa skulle passa? Jag tycker det var bra priser på kedjorna och så finns de i olika "kulörer" http://www.lampkedjan.se/
Biltema eller Jula kanske?🤔
#1 Ringde till dom men han lät inte helt säker när jag frågade om de skulle hålla för en 4kg lampa (uppdelat på två kedjor då). Vad tror ni? Han trodde att det skulle fungera, men vågar jag testa? 😛
#2 Biltema har denna som jag funderar på, 5m och 2mm tjock. Den klarar 50kg så det är ju lugnt. Problemet då är att Biltema inte finns i Nyköping… 😃

Mvh Stephanie 

Tror inte det är nått problem med vikten en lampa väger lätt 4 kg och håller inte en kedja för det så förstår då inte jag vad man ska använda den till. Du kan alltid kolla om Clas Ohlsson har det. Brukar ju finnas i de flesta ställen men kan vara lite dyrare än biltema och Jula. Annars borde det finnas på en gammeldags Järnaffär eller på en lampaffär.
Pappa gjorde en liknande grej till mitt akvarium när jag var liten och kedjorna hade inget problem att hålla.