Annons:
Etikettfröer
Läst 848 ggr
Eda
2/23/20, 9:23 AM

Tobaksplantor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tidigare på Min balkong haft jättefina frösådda tobaksplantor i flera färger. Men eftersom jag inte hittat blandade frön på flera år i Sverige blev jag så glad när jag i somras hittade sådana i Skottland. 

Fröna sådde jag för drygt en vecka sedan och de har nu börjat gro. Min balkong ligger rakt i söder och det är en hel del växter som inte gillar läget, men tobaksplantor gör det!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Pyttelite
2/23/20, 12:01 PM
#1

Härliga färger - hoppas på nya bilder och fager blomning senare på året.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Eda
2/23/20, 12:13 PM
#2

Det var precis de här färgerna jag hade tidigare, jag återkommer i sommar om det blir något av dem!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
6/2/20, 6:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tobaksplantorna växer för fullt, men det är väldigt stor skillnad i storlek mellan dom!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Pyttelite
6/2/20, 8:25 PM
#4

Säkert ett embryo till cigarr respektive cigarill! Skämt å sido så kanske den lilla växer till sig. Fina blommor speciellt de som doftar.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Eda
7/10/20, 3:33 PM
#5

Nu har tobaksplantorna börjat blomma två röda och två vita, övriga har än så länge bara blad. Den spretiga växten till vänster är gräslök och till höger skymtar en Petunia köpt på Mathem eftersom jag  nu inte längre i Corona-tid handlar i butiker.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

NiklasTyreso
7/12/20, 2:28 AM
#6

Snygga! Skön färg. Jag har några åhustobak och bondtobak på kollonin. Bondtobaken blommar (gul) men åhustobaken har bara bladrosetter. Min plan är att göra hemmagjort insektsgift med nikotin.

Annons:
NiklasTyreso
9/3/20, 2:30 PM
#7

Mor Alidas Åhus tobak som jag odlar gav vackra vita blommor, men de finns i rosa oxå. Jag har torkat en hel del blad för att göra insektsgift av, men upptäckte att krossade blad av malört ovanpå jorden i krukorna var väldigt effektivt mot "blomflugor"/sorgmygg, så nu föredrar jag malört framför nikotin.

Upp till toppen
Annons: