Annons:
Etikettlökar-och-knölväxter
Läst 1132 ggr
Eda
2019-04-06 11:12

Tulpantips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker ni som jag att tulpaner är jättefina, men dyra. Åtminstone i Stockholm säljs de konstigt nog tvåbukettsvis för närmare 100:- och blommorna håller bara en vecka!

Om man har tillgång till balkong eller uteplats blir det väsentligt billigare för blommorna håller där längre. Jag köpte några tulpaner för över tre veckor sedan och planterade på balkongen, de blommar fortfarande men är på sista versen. Jag gick därför till torget igår och köpte 5 nya för 40:-, jag hoppas att dessa håller lika länge. 

Påskliljor har jag också haft blommande på balkongen i år. Både när det gäller tulpaner eller påskliljor så kan man antingen plantera dem ihop eller sära på dem! Förra årets balkongtulpanslökar fick stå kvar, de har nu kommit upp, men de är mycket ynkliga, så jag tror inte jag behåller de i år köpta när de vissnat.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Tant Grön
2019-04-07 18:40
#1

Vilket bra tips. 👍

Upp till toppen
Annons: