Annons:
Etikettallmänt
Läst 2054 ggr
Eda
2018-09-21 09:41

Långtidsbevattning av balkonglådor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

I Krukväxter iFokus har jag gjort ett inlägg som bl.a. handlar om självbevattning av blomkrukor och balkonglådor, dels var sådana finns att köpa och dels hur man själv kan göra sådana blomkrukor och blomlådor samt lite om hydrokultur.

https://krukvaxter.ifokus.se/discussions/5ba15a2e8e0e745c97a5f924-sjalvbevattning-och-hydrokultur

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
2020-06-01 11:49
#1

Nu är mitt blogginlägg uppdaterat. Nytt sen sist på balkongen är en Dvärgsyren jag planterade förra året. 
Se:  https://handikapptips.wordpress.com/2018/09/17/sjalvbevattning-av-blomkrukor-och-balkonglador/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

NiklasTyreso
2020-07-12 02:35
#2

Självbevattnande krukor klarar att rädda mina chilli-plantor på söder balkongen i tre dagar. Jag har även en norrbalkong oxå, så när jag reser bort hamnar växterna där med självbevattning. Där dricker de inte lika mycket.

Eda
2020-08-26 07:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Såhär ser vår balkong ut i sommar. Blomman i förgrunden och den vita längst bort är tobaksblommor. Pelargoner, Petunior och gräslök i lerkrukan. Längst bak är amerikanska (tagglösa) björnbär som gav mycket bär i år, Pelargoner samt Clematis. Längst fram står en Benjaminfikus som tjurat över vintern och tappat en massa blad, men verkar nu trivas ute på balkongen. På vår andra balkong har vi vinbär, Clematis, Dvärgsyren, Nävor, kryddväxter m.m. samt en jordgubbsplanta som börjat blomma igen.
Samtliga växter är planterade i jord med väv och ett brett lager Lecakulor i botten.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

NiklasTyreso
2020-09-03 14:23
#4

Vacker balkong!

Eda
2020-09-03 15:41
#5

Tack för kommentaren! Balkongen har verkligen varit en tillgång nu i sommar när vi på grund av Covid-19 vare sig rest eller kommit iväg någonstans.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: