Annons:
Etikettallmänt
Läst 1489 ggr
Eda
7/26/18, 3:51 PM

Växtodlingslitteratur & anpassade trädgårdsredskap

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

I min blogg har jag skrivit om växtodling för rullstolsburna och för andra med begränsad rörlighet!

Förutom lämpliga blomlådor, anpassade trädgårdsredskap, utemöbler m.m. så finns också en utförlig LITTERATURLISTA gällande balkong- och mindre trädgårdsodling.

Se: https://handikapptips.wordpress.com/2018/07/26/vaxtodling-for-rullstolsburna-och-for-andra-med-begransad-rorlighet/

(När det gäller butiken  Varsam så har jag tillstånd att lägga ut deras bilder.)

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
9/18/18, 9:18 PM
#1

Litteraturlistan i ovanstående inlägg har jag nu utökat med krukväxter och passade då på att dela upp det och flyttade all litteratur till ett separat inlägg.

Eftersom ämnet är jättestort, när jag gick in på Adlibris och sökte på trädgård, blommor och balkong fick jag upp över 50.00 träffar, så jag har bara tagit med de böcker som finns att köpa i handeln och som jag tror är lämpliga för hem och mindre odlingar.  Känner ni till fler böcker som är bra och finns att köpa?

Länk till litteraturlistan: 
https://handikapptips.wordpress.com/2018/08/29/odling-och-blommor-for-hem-balkong-samt-mindre-tradgard-litteratur/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

NiklasTyreso
9/22/18, 10:12 PM
#2

Vilken inspirerande bok lista! Jag har lånat vissa av titlarna på mitt bibliotek sen tidigare, men de där med hydroponiska system behöver jag få tag i och lära mig. Chilli på balkong kan jag rekommendera. Man får ofta mycket och kan kombinera det med matlagningsintresse, konservering, syrning mm. Dubbel glädje.

Eda
9/23/18, 8:01 AM
#3

Eftersom jag bara skrivit en litteraturlista och inga recensioner tror jag att många skulle ha glädje av om flera, likt Niklas som rekommenderat Chiliboken, kunde skriva om vilka böcker som ni tycker  är bra eller mindre bra.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: