Annons:
Etikettköksväxter-frukt-bär-och-kryddor
Läst 2499 ggr
MontEverest
6/29/18, 2:36 PM

kardemumma planta

Vart kan man få tag i en äkta kardemummaplanta där man kan använda bladen i te mm.. i Stockholm eller på nätet.

Annons:
Maria
6/29/18, 2:39 PM
#1

Jag tror att det är svårt att få tag i . Ska du odla på balkong så är det nog omöjligt då det är en jättestor växt om jag inte har fel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Christina_46
6/29/18, 3:08 PM
#2

googla på kardemummaplanta på nätet, så kommer det upp en del

MontEverest
6/30/18, 9:03 AM
#3

jaha är de så stora, men har rätt rymlig balkong ändå så kanske får plats annars får den vara inne då. Ja jag har googlat lite men hittar inte direkt nått inköpsställe, såg att det tydligen verkar finnas två olika kardemumma en äkta o en som int sär det.. vill ju ha den äkta. Eller om man kan köpa ekologiska frön o driva upp en planta. Jag får väl fråga i någon blomsterbutik.

Grace2009
7/2/18, 4:56 PM
[Rhonda]
7/3/18, 12:07 PM
#5

För ca 6-7 år sedan köpte jag fröer från utlandet till den riktiga (Elettaria cardomomum). Jag fick aldrig dem till att gro.

MontEverest
7/3/18, 8:07 PM
#6

Får fråga på blomsterlandet, men när jag googlat verkar det som att det mest är oäkta kardemumma plantor som säljs här. 

Aha synd att de inte gick att gro…

Annons:
Grace2009
7/3/18, 10:35 PM
#7

#6 Jag  vet ej namnet på den oäkta, men det latinska namnet de använder på blomsterlandet är ju en riktig i alla fall.

MontEverest
7/4/18, 6:22 PM
#8

mm får kolla upp det

Upp till toppen
Annons: