Annons:
Etikettodlingstrådar
Läst 751 ggr
[Thiah]
2018-02-10 17:31

2018 here we go

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi börjat säsongen här hemma. Odlar 4 sorters tomater(2 från färska Tomater och 2 från frön), basilika, chili, paprika(en söt och en "vanlig"). Försöker även få igång 3 avokado kärnor. Sonen älskar att odla med mig och har fått välja vad vi ska odla såhär i början.

Annons:
Surpan
2018-02-21 06:48
#1

Vilken fin son du har. 🙂

Jag har börjat fundera på vad vi ska odla i år. Förra året odlade vi kryddor i en balkonglåda, men myntan tog helt överhand så den ska få en egen kruka i år. Jag fick ut två burkar myntasocker av den plantan och hoppas på lite mer i år. Sen blir det nog lite andra kryddor som persilja. Vi har pratat lite om spenat också då vi äter mycket av det.

/Surpan

[Thiah]
2018-02-21 09:01
#2

#1 tack :) Hur gör du när du planterar i en balkongnisse, köper du färdiga eller frön? Skulle vara häftigt med en sån låda. Annars vill jag försöka få jordgubbar igen. Har drabbats av ohyra på dom två år i rad… Har en fin låda dom skulle kunna övervintra i om dom bara klarar sommaren.

Surpan
2018-02-21 10:29
#3

#2 förra året köpte jag plantor på Bauhaus. Funkade väldigt bra faktiskt, blev en del skörd. :)

/Surpan

[Thiah]
2018-02-21 10:31
#4

#2 ska kolla Bauhaus i år då. Vore så läckert med färska örter

Sehvrin
2018-02-27 11:46
#5

Igår började jag min odlingssäsong. Gjorde vintersådd i godislådor: 2 med spenat, en med rädisor och en med sommarmorot (rund sort). Blir spännande att se när de dyker upp 🙂 Inom de närmaste dagarna kommer jag även så chili, kanske basilika och gurka (för fönsterodling)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Thiah]
2018-02-28 06:09
#6

Hur gör du med morötterna?

Annons:
Sehvrin
2018-02-28 09:29
#7

#6 tanken är att morötterna ska få växa upp i bunken. Just nu står alla bunkarna ute på balkongen och inväntar bättre väder. Jag vet inte om morötter eller rädisor går att vinterså, men tänkte att jag skulle testa. (Spenat vintersådde jag förra året,  så det vet jag fungerar)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: