Odlingstrådar

2018 here we go

2018-02-10 17:31 #0 av: Thiah

Nu har vi börjat säsongen här hemma.

Odlar 4 sorters tomater(2 från färska tomater och 2 från frön), basilika, chili, paprika(en söt och en "vanlig"). Försöker även få igång 3 avokado kärnor.

Sonen älskar att odla med mig och har fått välja vad vi ska odla såhär i början.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Sajtvärd på Gravid.ifokus.se

Anmäl
2018-02-21 06:48 #1 av: Surpan

Vilken fin son du har. Glad

Jag har börjat fundera på vad vi ska odla i år. Förra året odlade vi kryddor i en balkonglåda, men myntan tog helt överhand så den ska få en egen kruka i år. Jag fick ut två burkar myntasocker av den plantan och hoppas på lite mer i år. Sen blir det nog lite andra kryddor som persilja. Vi har pratat lite om spenat också då vi äter mycket av det.

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2018-02-21 09:01 #2 av: Thiah

#1 tack :)

Hur gör du när du planterar i en balkongnisse, köper du färdiga eller frön?
Skulle vara häftigt med en sån låda.

Annars vill jag försöka få jordgubbar igen. Har drabbats av ohyra på dom två år i rad... Har en fin låda dom skulle kunna övervintra i om dom bara klarar sommaren.

Anmäl
2018-02-21 10:29 #3 av: Surpan

#2 förra året köpte jag plantor på Bauhaus. Funkade väldigt bra faktiskt, blev en del skörd. :)

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2018-02-21 10:31 #4 av: Thiah

#2 ska kolla Bauhaus i år då. Vore så läckert med färska örter

Anmäl
2018-02-27 11:46 #5 av: Sehvrin

Igår började jag min odlingssäsong. Gjorde vintersådd i godislådor: 2 med spenat, en med rädisor och en med sommarmorot (rund sort). Blir spännande att se när de dyker upp Glad Inom de närmaste dagarna kommer jag även så chili, kanske basilika och gurka (för fönsterodling)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Anmäl
2018-02-28 06:09 #6 av: Thiah

Hur gör du med morötterna?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.