Annons:
Etikettkomposten
Läst 2686 ggr
sparrowcrazy
1/3/18, 4:25 PM

SÄLJES - Kompostmask (Endast Göteborg)

Nu har våran inomhus maskkompost  förökat sig igen så nu är det dags för en del av maskarna att hitta nya hem.

Perfekt för en inomhuskompost som denna t.ex. :

http://www.theloveofcreating.com/2012/12/19/make-your-own-worm-composter/

Skicka gärna ett meddelande vid intresse.

OBS! Hämtas i Göteborg.

Annons:
Tjeja
1/3/18, 4:30 PM
#1

Men åååh.. varför kan ingen här i sthlms- området ha mask att  sälja på samma vis? Jag behöver! 💔 Har letat kompostmask hela sommaren. 😭

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

sparrowcrazy
1/3/18, 4:50 PM
#2

Åhå va synd, jag vet att vissa skickar maskar med posten men vågar inte själv göra det.. stackarna o.O

Men har du vägarna förbi Göteborg nån gång så är det bara att hojta till, dom förökar sig så de knakar. 😃

Tjeja
1/3/18, 7:11 PM
#3

Ja nej just nu är det nog lite vådligt att skicka då de riskerar att frysa ihjäl på vägen. Men om du har mask över igen i vår när frostrisken är över kanske du vågar? ❤

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

sparrowcrazy
1/5/18, 1:33 PM
#4

Haha det känns bara så taskigt om de skulle fastna på posten i fler dagar, fast de ska tydligen kunna överleva i upp till en vecka.

Men kanske, de är ju ganska härdiga.  =)

Tjeja
1/5/18, 10:43 PM
#5

Jag tror ju att det viktigaste inte är tiden utan att det bara är vettiga temperaturer som behövs, samt en bra blanding av kompost och lagom fuktig jord så klarar de sig hur länge som helst, typ. Dvs inte så varmt att de kokas eller så kallt att de förfryser. Det är ju så de lever i marken naturligt.  Lådan behöver vara något luftig/stor förstås så att jorden blandas runt och får syre på vägen.

Tänk annars långt ner i en kompost hur länge de kan hålla till där nere i marken. Det går ju inte hur fort som helst att förvandla kompost till jord liksom. Så en vecka eller två borde inte vara något fara i alla fall tänker jag?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

NiklasTyreso
1/13/18, 1:46 PM
#6

Jag sådde chilli för en vecka sedan och nu börjar de titta upp!😀 Förutom de jag alltid odlar satte jag några gamla frön med. Äldsta fröna var heatwave orange från 2007 som grott fint 10,5 är gamla! Satans kiss från 2008 har dock inte kommit upp, men Etiopisk trädpeppar från 2010 grodde jättebra! Dottern hoppas på den milda smakrika habaneron cereja pepper från 2010 men efter 7 dagar är den inte uppe än. Det kan ta ett par veckor till för vissa frön att gro så hoppet är inte ute änn. Mina sådder står i ett söderfönster i miniväxthus med ett par led-lampor över.

Annons:
NiklasTyreso
1/13/18, 1:48 PM
#7

Jag sådde chilli för en vecka sedan och nu börjar de titta upp!😀 Förutom de jag alltid odlar satte jag några gamla frön med. Äldsta fröna var heatwave orange från 2007 som grott fint 10,5 är gamla! Satans kiss från 2008 har dock inte kommit upp, men Etiopisk trädpeppar från 2010 grodde jättebra! Dottern hoppas på den milda smakrika habaneron cereja pepper från 2010 men efter 7 dagar är den inte uppe än. Det kan ta ett par veckor till för vissa frön att gro så hoppet är inte ute änn. Mina sådder står i ett söderfönster i miniväxthus med ett par led-lampor över.

NiklasTyreso
1/13/18, 1:51 PM
#8

Oj, jag dubbelpostade i fel tråd. Det skulle vara i tråden om när man kan börja odla.

sparrowcrazy
3/4/18, 8:09 PM
#9

Erbjudandet är fortfarande aktuellt! ^^

lindaknopf
6/13/18, 8:31 AM
#10

Hej! Jag är intresserad, finns det kvar? Visst är det sådana ”röda italienska kompostmaskar” tänkte lägga ut dem i mina odlingslådor jag har ute med Bokashi 😊👍 Vart i Gbg finns dem? Om du vill maila har jag lindaknopf@hotmail.com Mvh Linda

Upp till toppen
Annons: