Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 1295 ggr
Aleya
3/16/17, 10:21 AM

Nu blommar.... jordgubben

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska ni få se mitt lilla experiment. Jag hade på balkongen en jordgubbsplanta under sommaren. Men hösten kom och jag ville inte slänga den då den hade ett grönt blad. Så den fick stanna. Den fick stå ute i sin kruka hela vintern och bladet fortsatte vara grönt. Nu idag gick jag ut för att ta in jord jag hade på balkongen. Och vad ser jag? Jo bladet är fortfarande grönt och det börjar komma ett skott. Gud så spännande att se om detta blir en fin planta detta året också. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Maria
3/16/17, 10:45 AM
#1

Vad spännande🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
3/16/17, 10:47 AM
#2

#1 jo jag känner hur spännande detta ska bli. Känns som att jag tar mig an ett nytt projekt varje år. Som förra året då jag testade att odla lotus. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
3/16/17, 10:51 AM
#3

För den som vill läsa om mina lotusar så här är länken: http://balkongodling.ifokus.se/discussions/574923098e0e7401fa00236c-mina-lotusar

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
3/19/17, 2:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jordgubbsplanta fick en ny frisyr idag. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

SuperLimm
3/20/17, 12:40 PM
#5

Jordgubbar är väl fleråriga? Hoppas den växer sig stor och stark och ger många goda gubbar! :D

Mvh Linn

Aleya
3/20/17, 1:57 PM
#6

#5 jo men jag har den ju bara i en kruka och inte ute i ett land. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
SuperLimm
3/20/17, 2:28 PM
#7

#6 Det kanske inte har varit så kallt där den stått? :) Kul ändå! Som jag förstått får jordgubbar och smultron mer frukt om dom fått frysa ordentligt under vintern :)

Mvh Linn

Aleya
3/20/17, 2:30 PM
#8

#7 Tja 25 minus har det då varit. Åh då blir det bara mer spännande detta. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

SuperLimm
3/21/17, 9:12 AM
#9

#8 haha oj! Ja då kan jag förstå att du är förvånad 😃

Mvh Linn

Magi-cat
3/23/17, 7:20 AM
#10

Jag städade bland de risiga smultronplantorna i helgen och hittade smultron, fast inte mogna. Ännu. 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Aleya
5/1/17, 10:42 AM
#11

Kan ju säga att det som man såg komma upp bra på första bilden var bara ogräs, men det fanns ju en liiiite grön grej bredvid. Men nu är det fyra små nya gröna blad som växer så det knakar. 😊 Tack ogräset för att du visade att det var liv i plantan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Thiah]
5/2/17, 5:24 PM
#12

Jag har verkligen inte lyckats med varken jordgubbar eller smultron i år.  Allt bara dör, både köpta plantor och frön… haha

Aleya
5/2/17, 5:31 PM
#13

#12 jag har t o m lyckats odla smultron. Första gången jag ens sätter smultron.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[Thiah]
5/2/17, 6:05 PM
#14

#13 glad att någon av oss lyckats :)

Aleya
5/2/17, 7:31 PM
#15

#14 jag har lyckats med mycket. Men vet inte om jag får ramslök. Tror jag failade där.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Thiah]
5/2/17, 8:14 PM
#16

#15 jag hade lite smultron skott men sen kom sonen och petade i krukan. Däremot har jag aldrig misslyckats med tomat. Dom verkar älska att bli odlade av mig. Fick en över 2m förra året av misstag. Balkongen räckte inte till och jag fick stödja med makens fiskespö…

Aleya
5/2/17, 9:35 PM
#17

#16 hahaha det var humor det. Ja mina Tomater är tokiga. Dom är höga som få redan nu.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: