Annons:
Etikettallmänt
Läst 3258 ggr
Miss3577
1/17/17, 2:35 PM

"Balkongväxthus"

Hej!
Jag skulle vilja ha någon form av Växthus som man kan ställa på balkongen. 
Detta Växthus får gärna vara högt på höjden eller vad man säger, så att det även kan fungera lite som insynsskydd.
 Har hört om folk som köpt sånna som blåst sönder direkt och undrar därför om det finns någon här som har något liknande som skulle kunna tipsa mig?

Annons:
Niklas
1/17/17, 2:51 PM
#1

Kan du inte bygga ett själv så att du får det som du vill ha det?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Miss3577
1/17/17, 2:54 PM
#2

Bor i lägenhet så har inte så stora "byggmöjligheter"

VildaVittra
1/17/17, 3:11 PM
#3

Har du sett min artikel inne på Hållbar livsstil iFokus om mitt vävstolsväxthus? Nu satte jag byggplast som kan blåsa sönder, men planerar att köpa isolerplast och de skruvar man ska fästa den med i träkonstruktioner. Vävstolar väger så pass mycket att de inte blåser omkull.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Miss3577
1/24/17, 2:04 PM
#4

# Oj ! va kreativt ! :)

VildaVittra
1/24/17, 3:13 PM
#5

#4 Tack!

Äldre vävstolar skänks ju bort eller kostar max några hundralappar på Blocket och passar oss som inte kan såga rakt om så vårt liv hänger på det. Gör du ett eget rekommenderar jag dock att måla den innan du sätter ihop den, det gjorde inte jag och jag fick ligga och stå i alla möjliga ställningar för att den skulle bli täckt med färg. 😊

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

NiklasTyreso
1/29/17, 6:14 PM
#6

Jag köpte ett billigt balkongväxthus på ö&b, rusta ellej jula (minns ej var) för ett par år sedan som har hållt väldigt bra. Ca 1,4 meter hög rörkonstruktion med 3 plan och en ganska tjock plast utanpå med dragkedjor så den går att öppna. Jag är en stark karl men tror inte att jag med händerna skulle kunna dra sönder plasten. Det kostade nog 200 kr, manx 300. Efter sässongen monterar jag ner det och förvarar i orginalkartongen så det väldigt lite plats. Jag skulle inte kunna tillverka ett lika bra, lika billigt och balkongväxthus som dessutom tar så lite plats nedmonterat. Be att få inspektera balkongväxthuset i butiken innan du handlar, om de inte monterat upp ett redan.

Annons:
Miss3577
2/18/17, 9:44 PM
#7

åh tack för tipset!

Miss3577
2/18/17, 9:48 PM
Sabinan
3/4/17, 5:44 AM
#9

#8 Ja, jag tror det är en sådan som Niklas Tyreso menar.
De verkar vara praktiska och hyfsad stabila, särskilt om de står mot en vägg.
Jag har även sett de som har de inomhus för att förså inomhus.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

dumbell
3/11/17, 12:31 PM
#10

#8 
En sån har jag på Min balkong också, perfekt på somrarna. 
Får dock vara lite extra noga med att hjälpa humlor och så ut då dom lätt flyger in dit och sen "fastnar" 😕

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

VildaVittra
3/25/17, 2:46 PM
#11

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

SuperLimm
3/29/17, 9:02 AM
#12

Jag köpte ett sånt från jula, satte fast det med buntband i räcket för säkerhets skull.

Mvh Linn

SuperLimm
3/29/17, 9:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Bra att kommentaren skickades när jag skulle ladda upp bilden 😂

Mvh Linn

Annons:
NiklasTyreso
3/30/17, 5:10 PM
#14

Plantorna vill ha ljus för att växa. Kommer solen åt de nedre hyllorna där bakom balkongräcket?

Jag har ställt mitt balkongväxthus längre in på balkongen så det får maximalt med sol, även på de nedre hyllplanen.

SuperLimm
3/31/17, 11:19 AM
#15

#14 Ja, solen går upp bakom växthuset, sen lyser det på balkongen hela dagen fram till 17 ungefär, då försvinner solen bakom huset på framsidan av drivhuset.

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: