Annons:
Etikettallmänt
Läst 774 ggr
Sabinan
5/19/16, 12:25 AM

Odling för öga eller gom?

Vad odlar du på din balkong?
Är det mest blommor eller saker du ska äta?
Motivera gärna

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
Sabinan
5/19/16, 12:33 AM
#1

I år odlar jag lika mycket mat och örter som blommor. Men de flesta åren innan har jag mest odlat blommor.

I år blir det rabarber, jordärtskockor, potatis, olika sorters Tomater, olika sorters chili, paprika och örter som salvia, timjan, citronmeliss, basilika och oregano. 

Blommorna jag kommer ha i kruka är pion, luktärt, kardinalstjärnvinda och pelargoner.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Fluffinen
5/19/16, 12:53 AM
#2

Har väldigt liten balkong men har lyckats få plats med diverse. Vi har nog lika mycket blommor som grönsaker/örter. Älskar att odla min egen mat men vill gärna ha de fint och lukta gott också så har väll lika mycket av båda! har en stor spalje som agerar vägg på balkongen där vi ska ha slingerblommor o 

Här odlar vi zuccini, röbetor, potatis, morötter, vitlök, socker ärtor, sallad, jordgubbar, dill & persilija, även prydnadspumpa som man inte kan äta. 

Blommor: Slinger krasse, luktärt, "bondblandning" ,lejongap, violer, samt några blommor jag inte kan namnet på som jag fått från mamma,

Sabinan
5/19/16, 1:01 AM
#3

#2 Ja det är verkligen roligt att odla sin egen mat. Jag odlar i eko-jord och helst eko-fröer. Känns väldigt bra att allt är odlat giftfritt samt att man själv varit med hela vägen från frö till tallrik.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Fluffinen
5/19/16, 1:10 AM
#4

#3 Samma här, så skönt att veta själv vad man ger det man ska stoppa i sig. jag tycker de blir så mycket godare när man odlar själv också, man blir så nöjd över sig själv när man lyckas få fram något.

Effie
5/19/16, 3:54 PM
#5

Liten balkong, och det viktiga är att vi själva får plats att njuta av den.  Några balkonglådor med smultron och chili, en kruka med örter, en kruka med paprika, en pion (om den överlevt) och en kaprifol.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Sabinan
5/20/16, 12:28 AM
#6

#5 Det låter härligt, Effie 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
Upp till toppen
Annons: