Annons:
Etikettodlingstrådar
Läst 1553 ggr
Hallengren
7/14/15, 10:12 AM

nån som odlar chilis här?

tjena,

jag håller på att odla chilis här hemma för första gången,

har 7 olika sorters igång nu.. och börjar får frukt på 2 av dom nu..

så jag undrar om det finns fler här inne som håller på med chilis?

ha de

Annons:
Whippet
7/14/15, 10:17 AM
#1

Min mamma gör, har kommit små ''skott''🙂

I'm out Vilar huvudet i handen

Omorika
7/14/15, 10:55 AM
#2

Jag odlar en eller två sorter varje sommar, men eftersom det varit så regnigt och kallt går det sakta för de stackarna. I år odlar jag jalapenjo och nån mystisk gul paprika.

Hallengren
7/14/15, 12:16 PM
#3

jag köpte nått set på nätet, då fick man 6 olika sorters chiliplantor för 179kr, köpte då ett set med körsbärs Tomater med 6st för179kr med. :)

växer som in i.. :)

Omorika
7/14/15, 2:27 PM
#4

Jaha vad intressant. Du råkar inte veta vad det var för sorter på plantorna? Det är bra att komma ihåg vilka sorter som funkar bra och vilka som funkar sämre till nästa års odling.

Hallengren
7/14/15, 2:40 PM
#5

jo fick med namn lappar till varje planta.. :)

Omnicolor

korean hot

firecracker

super chili

cheyenne

fairy lights

spansk chili är dom jag har.. :)

[Sabina]
7/15/15, 11:23 AM
#6

Även jag odlar chili varje år.
I år och förra året har jag odlat Bhut Jolokia som jag fått frön av direkt från nordvästra Indien, som är dess utsprung. Jätterolig att odla men fruktansvärt stark. Den odlar jag främst för att själva odlandets skull och inte för konsumtion.

Sen odlar jag en okänd mildare chili, som jag hittade frön av hos min mamma. Jag vet att hon sa att den var väldigt god med god arom, och jag tror att jag smakat på den för några år sen.

Förutom det odlar jag även paprikor.

Tyvärr har det inte gått så bra med odlandet i år för mig, delvis för att det varit så kall vår och sommar men jag hoppas åtminstone få lite frukt på mina chilisar och paprikor 🙂

Annons:
Effie
7/23/15, 1:59 PM
#7

Min chef är passionerad chiliodlare, och jag har fått frö av honom. Han odlar med belysning och i Växthus, då växer det bra. I mina fönster och på Min balkong går det inget vidare. Förra året hann jag få några frukter på en odefinierad sort han fått från Grekland. I år är plantorna ynkliga.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Upp till toppen
Annons: