Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 1091 ggr
Omorika
2015-05-27 21:58

Två nya uteplatser

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihop Jag har precis skaffat ny lägenhet så jag kommer att gå från hyfsat stor balkong i norrläge till två uteplatser i öst och västläge. Ser mycket fram emot flytten så mina växter snart får flytta ut. Känns väldigt bra då odlingen håller på växa mig ur fönstret och kissen är naturligtvis med när jag gör nått med blommorna. Har insett att det är dags att börja ge bort plantor till nära och kära.

Annons:
[Sabina]
2015-05-28 17:06
#1

Så härligt, Omorika, både med de två uteplatserna och att kunna få tillgång till nästan alla väderstreck! 
Det finns ju så många odlingsförutsättningar. Och med tanke på den kunskap som du och din sambo besitter kan det ju bara bli perfekt. 🙂

Grattis till den perfekta lägenheten ❤️🙂

Regale
2015-06-07 14:46
#2

Det är bra att ge bort växter till nära och kära. Om det händer något med de egna växterna, har man ju en backup.

Mina tomatplantor är i samma storlek som dina.

🙂

Omorika
2015-06-07 16:57
#3

Nu har vi varit och renovera i lägenheten och mellan allt jobb han jag klippa ner en blåtryshäck och rensa bort lite rosenhallon. Nu ska jag bara gräva bort de nedklippta buskarna innan jag sätter fart och planterar😃.

[Sabina]
2015-06-07 17:42
#4

Vad härligt det låter, Omorika, att ni kommit i gång med lägenheten både på in-och utsidan.
Det kan vara lite slitsamt men mest är det ett kärt besvär 
Känner på mig att ni kommer få det väldigt fint. 🙂

Upp till toppen
Annons: