Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2200 ggr
[Sabina]
4/23/15, 7:29 PM

Vilket material på balkonggolvet?

Jag och en vän hade en diskussion om vilket material vi föredrog att ha på balkonggolvet.
Vännen tycker att det bästa alternativet är balkongmatta/konstgräsmatta med nubbar som dels torkar upp mattan snabbt då det tex regnat dels ger ett bra grepp på balkonggolvet och att det dessutom är skönt att gå på.

Jag själv föredrar helst trägolv, vare sig vi pratar om balkong- eller altangolv. Jag tycker dels att trä är väldigt snyggt, naturligt och skönt att gå på. Jag tycker även att trä torkar upp snabbt. Nackdelen är i så fall ev. tyngd av träet, eller att klickbara trägolv kanske tar en aningen mer plats än en rulle som konstgräsmattan lätt kan rullas ihop till under höst/vinterförvaring.

Sedan finns tex också  mosaikgolv. Det är väldigt snyggt men även det kan bli för tungt som balkonggolv men även kännas kallt under fötterna under en stor del av året.
Eller varför inte tex golv av träkomposit, som består av återvunnen cellulosafibrer och plastpolymerer. Det är lätt, miljövänligt och underhållsfritt men ganska dyrt i inköp.

Vad föredrar ni för typ av golv på era balkonger / altaner? Något av ovanstående eller något helt annat?

Annons:
Maria
4/23/15, 7:38 PM
#1

Jag skrev annat för de lägenheter vi har bott i har haft betonggolv och vi har lagt sådana där trätrallar på golvet. Snyggt och praktiskt då de går att ta bort och städa inunder.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

NatasjaHemby
4/23/15, 8:38 PM
#2

Trätrall alla dagar i veckan! När jag flyttade hit så låg det spånskiva ovanpå betongen och så såndär tunn grön filtmatta ovanpå det. Nu har vi fina trätrallar istället 😃

SE*Simbelmynes

Åsa S
4/25/15, 11:17 AM
#3

Jag har heltäckningsmatta en grå på Min balkong. Fanns här när jag flyttade in och jag har gjort ren den nån gång med mattvätt. Min balkong är inglasad så det regnar inte in på den. Mjukt att gå på.

Surpan
4/27/15, 3:55 PM
#4

Trättrall, så skönt för fossingarna. 🙂

/Surpan

Upp till toppen
Annons: