Annons:
Etikettodlingstrådar
Läst 1449 ggr
Afturelding
3/3/15, 11:15 AM

Aftureldings balkongprojekt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så himla kul med den här nya sajten!

Idag har jag äntligen kommit igång med årets projekt. Jag har sått paprika, två sorters tomat, timjan och basilika. Men mycket mer är planerat, såklart.

Det här är mitt andra år som balkongodlare, och i år ska jag också försöka organisera bättre. Förra året växte tomaterna så mycket att jag tappade kontrollen över dem, vilket resulterade i att jag tillslut inte nådde kryddorna som odlades vertikalt på väggen 😕Och jag tänker att den här tråden kan bli ett bra sätt att hålla mig själv i schack! 

Bifogar en bild på förra årets kaos. Dock innan tomaterna växte upp till taket 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
Maria
3/3/15, 11:18 AM
#1

Haha, jag känner igen det där med kaos😉När jag balkongodlade så fick inte den lilla utegruppen plats till slut och min man bara suckade.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Afturelding
3/19/15, 1:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#2

Nu börjar det hända saker!
Tomaterna, paprikorna och gurkorna har planterats om, och basilikan har hamnat i sin permanenta kruka (basilikan är för övrigt från egna frön).

Det har också tittat upp blåklint, silveröga, atlasblomma och timjan GladJa, och så har jag ju den obligatoriska kattrumpan i mina odlingar också!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Maria
3/19/15, 1:27 PM
#3

Titta så fint det gror🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Sabina]
3/19/15, 2:33 PM
#4

Så bra det går med dina odlingar. Kul! 🙂

Afturelding
8/1/15, 7:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#5

Jag hade helt glömt bort den här tråden, men såhär ser det ut nu!

Vi har sex tomatplantor, två paprikor och två gurkor. Och så har vi två sorters sallad, selleri, dill, två sorters persilja, rosmarin, timjan och en hel del ringblommor. Och lite blommande växter 🙂

Det är i alla fall lite bättre ordning i år 😉 

I köksfönstret står också romansallat, en blommande basilika och salladslök.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Omorika
8/2/15, 6:52 PM
#6

Vilken fantastisk odling! Så prunkande och fin hade gärna bytt med dig i år då vi mest har haft regn och kallt. Se till och skörda och njut av din egenproducerade mat 😃

Annons:
Afturelding
8/3/15, 11:22 AM
#7

Tack! Ja, vi har haft väldig tur med vädret faktiskt. Det har varit ganska kallt, men rätt mycket sol 🙂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: