Krukväxter och blommor

Fröet har grott på ytterligare en ipomoea korsning

2017-01-24 10:49 #0 av: Rhonda

Sommaren 2016 korsade jag ipomoea purpurea 'Kniola's Black'  ♀  med en annan ipomoea purpurea 'Lazy Luxe' rosa ♂.

Endast ETT FRÖ frö fanns i den mogna fröställningen. Nu har fröet grott! Kan ni fatta detta!! Partajar

Anmäl
2017-01-24 11:46 #1 av: Aleya

Spännande. Själv ska jag snart göra repris från förra året med mina tomater. (Dvs köpa tomater på affären, skiva upp en dålig tomat och plantera och sedan stå där med 20 sticklingar)

Ska bli spännande att se vad du får. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-01-24 11:53 #2 av: Rhonda

#1 Jag väntar med spänning!

Ja du, är man växtgalning så är man. Lipar Skrattar. Jag lider själv av den sjukdomen. Gapskrattar

Anmäl
2017-03-04 06:29 #3 av: Sabinan

Åh, vad roligt och spännande.
Ser ut som en vacker korsning Glad

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Anmäl
2017-03-04 07:21 #4 av: Rhonda

#3 Man vet aldrig hur blommorna kommer att se ut. Hoppas den är vacker. Den höga plantan tv. Den får ljus 24h/dygnet.

Anmäl
2017-04-23 08:05 #5 av: Rhonda

Nu blommar den. En cerisrosa som liknar pappan.  Jag känner mig stolt eftersom jag har hjälpt dem 'para sig'. Skrattar

En sak som är sååå underbart med ipomoeor är att när man kommer ut på morgonen möts man av blommor som inte var där kvällen innan.  Jag blir alldeles varm i hjärtat. 

Om jag tar självpollinerade fröer från denna måste det isf finnas anlag av Kniolas Black.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.