Annons:
Etikettallmänt
Läst 730 ggr
Sehvrin
8/3/16, 9:22 AM

Katt och odla på balkong

Snart har jag nätat in Min balkong så jag kan släppa ut mina katter där samt att jag själv kommer kunna börja använda den fullt ut, utan att oroa mig för att nån av katterna rymmer. Men då kommer ju nästa problem: jag vill väldigt gärna odla på balkongen, men hur skyddar jag mina växter bäst från marodörerna (aka katterna)? 

Någon här som har några tips? Jag har gjort så jag kan hänga upp amplar, men vad kan jag göra utöver det?

Undrar också om någon vet var man skulle kunna köpa en liten bit färdig gräsmatta (typ en kvadratmeter) eller är det helt omöjligt att få tag på i så små kvantiteter?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Shailina
8/3/16, 9:28 AM
#1

balkongmatta finns som metervara :) Odlingarna borde du kunde skydda med lite nät över blomkrukan om du sätter ram runt.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Sehvrin
8/3/16, 9:32 AM
#2

#1 Fast det är riktig gräsmatta på rulle som jag är ute efter 🙂Så jag kan göra en trevlig låda åt katterna där de får möjlighet att känna riktigt gräs under tassarna (och ligga i det om de så vill) samt äta av det)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Magi-cat
8/7/16, 10:14 AM
#3

#2 Vad bra att du tänker på katterna! ❤️🐱

Kanske du kan höra med en gräsmatteleverantör om de kan ordna en liten kattvänlig bit åt er?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Thiah]
8/12/16, 11:02 AM
#4

Jag har mina odlingar på hyllor och fyller den så att katterna inte ryms. Men sen har jag en kattvänlig utkikspost där dom kan sitta och glo.

Upp till toppen
Annons: