Annons:
Etikettolika-väderstreck
Läst 9222 ggr
slarvigt
1/5/15, 2:33 PM

Nordväst

Jag har en balkong i nordväst-läge (i Malmö). Hur begränsande är detta? Vad kan jag odla och vad kan jag inte odla där? Jag skulle ha plats för miniväxthus om det hjälper något :)

Annons:
VildaVittra
1/5/15, 4:44 PM
#1

Jag har haft en balkong i det läget och odlade allt möjligt, som sallad, rädisor, potatis och diverse blommor. Det är ju ingen balkong i norr, så du har ju ändå en hel del sol.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

slarvigt
1/5/15, 5:33 PM
#2

Jag hoppas verkligen det! Har ju inte bott här på sommaren så jag vet inte riktigt hur det ser ut. Det står några hus omkring men jag hoppas att de inte stör för mycket. Men tack för svaret, känner mig lugnare nu :)

[Sabina]
1/5/15, 8:28 PM
#3

Här kan du läsa om allt jag hade på Min balkong i NV-läge. för mig var det inga begränsningar alls utan jag hade allt jag ville ha. Det enda var väl i så fall att pelargonerna inte blev lika stora och prunkande som de blir i söderläge men det är det enda jag kan komma på. Jag bor i Västra Götaland.

slarvigt
1/5/15, 10:17 PM
#4

Åh vad bra. Tack! :)

Omorika
1/6/15, 2:03 PM
#5

Jag har en balkong i helt nordläge i luleå. Det är inte mycket sol där den kommer nån timma i maj sen försvinner den i slutet på augusti och jag har ändå lyckats få både Tomater, physiallis och lite allt möjligt det enda som inte riktigt blir bra är blomnigen och stark solkrävande växter. Tycker du ska testa så märker du vad som går och inte går.

Upp till toppen
Annons: